مهمترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی موفق نیازمند ایدهپردازی و اجرای درست است. هدف باید منطقی و صحیح باشد. تمام محاسبات مربوط به سود و درآمد ماهیانه و سالیانه باید انجام گردد. از رایجترین مشکلاتی که یک فروشگاه آنلاین دارد، کماعتمادی یا بیاعتمادی مشتریان به دلیل عدم دسترسی نسبت به آن است. از مواردی که یک فروشگاه را برای مشتری مطمئن میکند: کیفیت محصول، اطمینان از خدمات پس از فروش و اطمینان از تحویل کالا پس از دریافت وجه است. یک شرکت طراحی سایت برای طراحی یک سایت فروشگاهی علاوه بر داشتن مهارت و دانش نرمافزاری لازم باید با تجارت الکترونیکی و بازاریابی آنلاین هم آشنا باشد و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی موفق را بداند تا بتواند مشتریانش را درست راهنمایی کند.
فروشگاه اینترنتی و ویژگیهای آن
ویژگیهای فروشگاه اینترنتی
پنل کاربری جذاب و آسان
یکی از مهمترین ویژگیهای فروشگاه اینترنتی داشتن ظاهری جذاب و زیباست. بسیاری از سایتهای فروشگاهی پنل کاربری مشکلی دارند؛ به طوری که مشتری برای انجام مراحل مختلف سفارش نیاز به پشتیبانی و آموزش دارد. تا حد امکان تمام اجزاء خیلی ضروری و مراحل اضافی را از سایت خود حذف کنید. مشتری باید در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کند. داشتن پنل کاربری جذاب و آسان تجربه کاربری بینظیری برای مشتری فراهم میکند.
داشتن عکسهای باکیفیت
کیفیت عکسها از همه چیز مهمتر است؛ چون خریدار اولین چیزی که از کالا یا محصول مورد نظر در فروشگاه میبیند عکس و تصویر آن بوده و راه دیگری وجود ندارد. بنابراین، بهترین کار تهیه عکسهای باکیفیت از زوایای مختلف و درج اطلاعات مهم روی عکس مانند مشخص کردن ارتفاع است. به این شکل مشتری نه تنها در حین خرید سردرگم نمیشود، بلکه با آسودگی بیشتری میتواند انتخاب کند. تجربه کاربری خوبی در حین خرید برای وی ایجاد میشود و در موارد بعدی باز هم برای خرید به فروشگاه سر میزند.
پشتیبانی مناسب
یکی دیگر از ویژگیهای یک فروشگاه آنلاین موفق داشتن پشتیبانان آگاه و صبور است. شما باید خودتان را در قالب مشتری تصور کنید؛ او برای خرید یک محصول مانند لباس به سایت شما مراجعه میکند و سوالات مختلفی درباره نحوه سفارش، سایزبندی، رنگبندی و موارد این چنینی دارد. پشتیبان آنلاین یا تلفنی باید بتواند در اولین فرصت تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار وی قرار دهد تا تجربه خرید خوبی در ذهن وی شکل بگیرد. این پشتیبانی باید قبل، در حین و بعد از خرید همراه مشتری باشد تا مشکلات و ابهامات احتمالی برطرف شوند.
ارسال به موقع
این مورد یکی از ویژگیهای فروشگاه آنلاین موفق است که باعث تمایز آن با سایر فروشگاههای آنلاین میشود. ارسال محصول در موعد مقرر و براساس قولی که به مشتری دادهاید، شما را در ذهن وی یک فروشگاه راستگو و مسئولیتپذیر جلوه میدهد؛ به ویژه اولین خرید مشتریان جدید همیشه باید با نهایت دقت و سرعت ارسال شوند تا حس خوب ایجاد شده در مرحله پشتیبانی در مشتری حفظ شود یا خریدار مجموعه شما را فراموش نکند.
ضمانت بهترین قیمت در کنار بهترین کیفیت
از مهمترین ویژگیهای فروشگاه اینترنتی موفق، ضمانت کیفیت و اصالت محصول است که مورد قیمت هم باید به خوبی لحاظ شود. امکان مقایسه قیمت و برندهای مختلف کالا در این قسمت میتواند دید بهتری به خریدار بدهد تا براساس بودجه و کیفیت مورد نظر خود از بین کالای موجود انتخاب کند. چنین راهکارهایی تداوم خرید و تبدیل شدن مشتری به خریدار وفادار را در پی دارد.
امکان مقایسه محصولات
در برخی مواقع کاربر دوست دارد محصول مورد نظرش را از بین چندین محصول مشابه انتخاب کند در نتیجه اگر سایت شما برای محصولاتش امکانی برای مقایسه فراهم کند این یک مزیت است و احتمال اینکه کاربر برای خرید دوباره به سراغ سایت شما بیاید بیشتر میشود چرا که میداند میتواند کالای مورد نظر خود را از بین چندین محصول با ویژگیهای متفاوت انتخاب کند و میتواند وجه تمایز هر یک را بداند.
برای سفارش طراحی سایت، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.
برای راهاندازی فروشگاه آنلاین چه شرایطی لازم است؟
بسیاری از افراد تصور میکنند اگر یک وبسایت داشته باشند و محصولات خود را در آن بارگذاری نمایند، فروشگاه اینترنتی خود را راهاندازی کردهاند و هر روز باید میلیونها فروش به دست آورند!
لازمه داشتن یک فروشگاه آنلاین، در مرحله اول سایت نیست. بلکه اولین چیزی که در این زمینه نیاز است دانش و تخصص لازم برای مدیریت و دانستن ویژگیهای فروشگاه آنلاین به صورت کامل است. در ادامه به شرایطی که برای شروع به کار در فضای وب نیاز دارید میپردازیم.
محصول خود را بشناسید
قبل از شروع به کار، محصول و یا خدمتی که قصد ارائه آن را دارید را مشخص کنید و در مورد آن تحقیق کنید. دقت داشته باشید کالایی که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش میگذارید، باید نیاز جامعه باشد و به اندازهای ارزشمند باشد که مشتری برای آن هزینه بپردازد.
وبسایت خود را راهاندازی کنید
برای اینکه بتوانید خدمات خود را به بهترین شکل عرضه کنید تا کاربر بهترین تجربه خرید آنلاین را داشته باشد، و از طرفی شما نیز بتوانید کسب و کار خود را مدیریت کنید، باید یک سایت فروشگاهی حرفهای طراحی کنید.
از تجربه دیگران استفاده کنید
شروع کسب و کار اینترنتی نیز مانند هر کار دیگری، نیازمند مشاوره است. البته دقت داشته باشید که هر شخصی که در اینترنت فعالیت میکند و فروش دارد، نمیتواند برای شما مشاور خوبی باشد.
تفاوت بازارهای سنتی و آنلاین در چیست؟
در بازارهای سنتی که در واقع تبادل پول با کالا یا خدمات است، به دلیل ارتباط چهره به چهره و دیدن کالا از نزدیک و حتی تست آن، مشتری میتواند با اعتماد و اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهد، در صورتی که در خرید آنلاین این ویژگی وجود ندارد.
در بازارهای اینترنتی امکان خرید هر چیزی در هر ساعت از شبانهروز و بدون محدودیت جغرافیایی وجود دارد و دیگر مخاطب درگیر رفتوآمد و صرف وقت در ترافیک و... نمیشود. همچنین در تجربه خرید آنلاین مشتری میتواند انواع برندها از یک محصول را در کنار یکدیگر ببیند و مقایسه کند.